loader

Droga do angażującego filmu reklamowego 20 kwietnia 2021

Droga do angażującego filmu reklamowego

Reklamy towarzyszą nam praktycznie na każdym kroku naszego życia, w tym oglądając telewizję, przeglądając nasze ulubione strony internetowe z newsami czy chociażby spacerując uliczkami naszego miasta. Formą, która największej liczbie ludzi kojarzy się z zapoznawaniem potencjalnego Klienta z produktem lub usługą jest film reklamowy, czyli najczęściej krótki materiał przerywający nam interesujące momenty ulubionego serialu czy rozgrywek sportowych. W jaki sposób więc przekonać widza, by poświęcił swoją uwagę materiałowi na temat jogurtu czy cukierków przygotowanemu przez agencję?

Droga do angażującego filmu reklamowego

By zaciekawić widza, należy odpowiednio zaplanować przygotowywany materiał. Można to zrobić na wiele sposobów, wśród których najpopularniejszym jest ustalenie grupy docelowej. Jest ona podyktowana najczęściej produktem lub usługą, którą chcemy sprzedać. Na myśl przychodzi tutaj genialna kampania napoju Frugo, które w fenomenalny sposób poruszyło młodzież korzystając z neologizmów oraz wizji unikatowych w tamtym czasie dla tej grupy wiekowej.

Niezwykle istotne są również pierwsze sekundy materiały reklamowego, szczególnie, gdy będzie on emitowany również w portalach internetowych typu YouTube. Można to osiągnąć dzięki „złapaniu” uwagi widza poprzez umieszczenie intrygującej sytuacji czy postaci, zagraniu na emocjach odbierającego oraz innymi sposobami znanymi firmom tworzącym owe filmy. Jeśli nie uda nam się zaangażować odbiorcy scenką, wykreowanymi postaciami lub działaniem produktu na początku reklamy, małe są szanse na odzyskanie jego uwagi w dalszych fragmentach materiału.

Wszystko to sprowadza się jednak do stworzenia filmu promującego, który przemawia do pewnej grupy osób, oferując im interesującą narrację lub ciekawe zdarzenie, które najczęściej w pewien sposób pokrywa się z sytuacjami wziętymi prosto z życia. Młoda bohaterka mająca problemy w relacji z rodzicami, osoba pracująca borykająca się z niesatysfakcjonującą pracą czy senior narzekający na ból stawów to tylko nie które z chwytów marketingowych stosowanych przez agencję – tutaj liczy się więc głównie znajomość widza oraz kreatywne podejście do sprawy.

0