Jak napisać profesjonalny scenariusz filmu reklamowego? 11 marca 2021
Jak napisać profesjonalny scenariusz filmu reklamowego?
Obok reżysera, aktorów oraz pracowników technicznych, bardzo ważną rolę w tworzeniu angażującej widza reklamy pełnią scenarzyści. To właśnie ich zadaniem jest tchnięcie życia w postacie, które znajdują się w wizji reżyserskiej. Na ich barkach spoczywa wymyślenie intrygujących dialogów, ciekawych sytuacji oraz żartów słownych, które zainteresują potencjalnego odbiorcę na tyle, by na te pół minuty był przykuty do ekranu telewizora czy monitora. Jak zatem wygląda proces napisania dobrego scenariusza?
Jak napisać profesjonalny scenariusz filmu reklamowego?
Zaczyna się od od pomysłu. To na tym etapie zespół pisarzy, najczęściej wraz z reżyserem, tworzą wczesny zarys fabuły, pojawiających się w narracji postaci oraz emocji lub/i działań, które ma pobudzić u widza tworzona reklama. Niezwykle istotne jest również, by już na początku procesu zastanowić się w jakiś sposób umieścić produkt lub usługę firmy, dla której przygotowujemy spot – chcemy przecież, by były one pokazane w jak najlepszym świetle.
Po zebraniu wszystkich pomysłów następuje wybranie tych, które najlepiej będą pasowały do wizji i tematyki filmu reklamowego. Na tym etapie podejmuje się finalne decyzje na temat lokacji, narracji, bohaterów oraz ich zachowań, aspiracji i roli w spocie. Nie zapominajmy, iż reklama jest formatem, który najczęściej ograniczony jest czasowo, więc liczy się również odpowiednie nasycenie postaci emocjami. Po osiągnięciu konsensusu dochodzi do stworzenia scenariusza właściwego.
Przy tworzeniu końcowego scenariusza pisarze muszą trzymać się kilku ogólnie przyjętych zasad. Najważniejsze jest traktowanie widza z szacunkiem poprzez unikanie bezpośrednich zwrotów, by uzasadnić zachowanie bohatera – przykładem może być pokazanie ulgi jako bezbolesny bieg po użyciu maści na ból stawów zamiast umieszczenia sceny, w której bohater stwierdza, że ból ustał. Jest wiele innych sposobów na stworzenie angażującego spotu, lecz nie zdradzimy wszystkich tajemnic – jeśli chcesz, by Twój produkt lub usługa posiadały przyciągający film dla potencjalnego widza, zgłoś się do nas!
0